Prihlásiť
meno
heslo
Menu

Ako z letného predsavzatia urobiť zdravý životný štýl?

Chcete si udržať letnú formu? Skúste týchto pár vecí

Či už ste sa rozhodli formovať postavu na leto alebo sa len chcete cítiť lepšie, na tom nezáleží. Už za mesiac po začatí diéty môžete vidieť prvotné zmeny. Zhodené kilogramy a spevnené svaly potešia, no viete, ako z letného predsavzatia urobiť zdravý životný štýl?

Vynechajte cukry

Zásadou každej diéty je obmedziť kalórie a cukor, čo je naozaj rozumná voľba. Ak si chcete udržať aj dobré zdravie, zo svojho jedálnička vynechajte sladkosti, čokoládu s nízkym percentom kakaa, šľahačky či klasické zmrzliny. Siahnite radšej po ovocných sorbetoch či bobuľovitom ovocí. Mnohí ľudia pod pojmom sacharidy vidia len jednoduchý cukor, niektorí ich úplne zatracujú a presadzujú nízkosacharidovú alebo ketogénnu stravu. Treba si však uvedomiť, že každý človek je individuálny a vzhľadom na predošlú životosprávu môžete mať problém s adaptáciou na nové stravovacie návyky, čo sa môže prejaviť napr. pocitom častej únavy.

Pite viac vody

…a nielen počas horúčav ale každodenne. Naše telo potrebuje vodu pre svoj normálny priebeh. Viažu ju na seba aj odpadové látky pri svojej ceste cez črevá a pravidelný pitný režim pomáha okrem vedenia toxínov von z tela aj pri chudnutí a pri problémoch s pleťou. V prvom rade obmedzte sladené nápoje a nahraďte ich tou obyčajnou z vodovou, čajom alebo minerálkou. Zabúdate piť? Dajte si budík. Ak ste zatúžili po alkohole, ostaňte pri bielom, suchom víne.

Doplňte vitamíny

Zloženie vášho jedálneho lístka by malo byť pestré, ak ste sa rozhodli pre rozumné znižovanie hmotnosti. Zdravý životný štýl je aj o zásobovaní organizmu dostatočným množstvom vitamínov, minerálov a stopových prvkov. Ich nedostatok sa skôr, či neskôr prejaví aj na zdraví. Vitamín C je jeden z najvýznamnejších pohlcovačov voľných radikálov a spolu s adrenalínom podieľa na zvyšovaní schopnosti organizmu odbúravať tuky. Zabúdať by ste nemali ani na magnézium a draslík.

Obmedzte múčne výrobky

V dnešnej dobe si nakladáme oveľa viac. Jeden krajec chleba nie je tým, čo by nás na obed spoľahlivo zasýtilo, ako to bolo kedysi a rovnaký nie je ani výdaj energie. Múka vo väčšom množstve je tak z najväčším nepriateľom štíhlej línie. Obsahuje vysoký podiel jednoduchých sacharidov. Môže za výkyvy hladiny cukru v krvi, slabé zasýtenie a opätovný nával hladu. Samozrejme, nemôžeme sa na múku pozerať len ako na zakázanú vec. Prvoradé je určiť si, akú múku budeme konzumovať a koľko miesta jej v našom jedálničku necháme.

Radšej kvalitne ako veľa

Langoše, šišky a chipsy k vode? Pestá strava nie je len ovocie a zelenina, ale jedlá s obsahom troch základných stavebných zložiek. Vo vašom jedálníčku by zdravé tuky, komplexné sacharidy a rastlinné alebo živočíšne bielkoviny nemali určite chýbať a najlepšie v čo najrozumnejšom pomere. Do svojho jedálnička preto skúste zaradiť jedlá skutočnej výživovej hodnoty a naplánujete si radšej 2-4 kvalitné jedlá ako “dzobkať hlúposti” každú polhodinu. Zdravé jedlo by malo byť chutné, v zmysle čistoty, bez umelých prídavkov, cukru, či nežiaducich konzervantov.

Pohyb náš každodenný

Strava a životný štýl je dôležitý, no k udržiavaniu sa v dobrej forme dopomáha pohyb. Nemusíte každý deň zabehnúť maratón, aby ste si zabezpečili štíhle nohy. Pre začiatok zvoľte skupinu štyroch až siedmych cvikov, ktoré zvládnete robiť poctivo. Už 15 minút dvakrát týždenne urobí zázraky a okrem peknej formy sa budete cítiť skvelo.



Vyhľadaj lekáreň
Zadajte mesto, ulicu alebo miesto kde chcete vyhľadávať Partner lekáreň

To Top