Prihlásiť
meno
heslo
Menu

5 tipov na zdravý snack, ktorý vám nerozhádže cukor v krvi

Máte neustále chuť na niečo pod zub? Možno máte len rozkolísanú hladinu cukru v krvi, ktorú treba stabilizovať. Nech je to, ako chce, tieto slané pochutiny si s mierou môžete dopriať aj vy. Majú totiž vyšší obsah vlákniny, ktorá sa postará o to, aby vám prudko nestúpla glukóza v krvi. Pôsobia preventívne proti zápalom v tele a prejedaniu sa. A napokon vám dodajú potrebnú energiu. Ak si dáte takúto malú desiatu o desiatej, podľa výskumu Dr. Williamsa z Ohio State University môžete dokonca predísť obezite. To už stojí za vyskúšanie, nie?

 

1. Pukance

Pukance sú snack s nízkym glykemickým indexom číslo jeden. Obsahujú všetko to, čo by zdravá alternatíva pochutiny obsahovať mala – vlákninu, vitamíny skupiny B, antioxidanty a sú bezlepkové. Slané alebo maslové kukuričné pukance, pukance s ľanovými semiačkami, pohánkové, ryžové, quinoové, amarantové, pšenové… Môžete skúšať dovtedy, kým si nenájdete svojho chuťového favorita. Výhodou je, ak máte v práci k dispozícii mikrovlnku alebo hlbokú panvicu s vekom. Jednoducho si so sebou vezmete len vrecko a pripravíte si ich na čerstvo. Ešte aj ponúknete kolegov. ????

 

2. Raw zeleninové hranolčeky

Nasekajte si na malé hranolky čerstvú surovú mrkvu, zeler, brokolicu alebo karfiol. Prichystajte si ju ešte ráno pred alebo po raňajkách do uzatvárateľnej dózy, pridajte dip podľa chuti a je to. Tento záchranný „balíček proti vlčiemu hladu“ do práce si ľahko pribalíte do tašky a vezmete všade                           so sebou. Odporúčame paradajkový dip s bylinkami, hummus, guacamole, Lučinu alebo jemný tvaroh. V prípade, že vás po zelenine nafukuje (čo, mimochodom, spôsobuje vláknina), skúste si k nim dať radšej probiotický jogurt. Vzdajte sa tatárskej omáčky a majonézy. A keď už bez nich nevydržíte, tak si aspoň sledujte množstvo. 

 

3. Tuniak na cesty

Cestujete na služobnú cestu? Neviete, kedy a či sa vám podarí odskočiť si na teplé jedlo? Konzerva tuniaka vo vlastnej šťave, domáca rybacia či vajíčková pomazánka a k tomu kúsok celozrnného pečiva vám zaistí dostatočný prísun energie aj v prípade, ak sa k obedu dostanete oveľa neskôr ako obyčajne. Obsahuje veľa bielkovín, ktoré zasýtia na dlhšiu dobu, vitamíny skupiny B, stopové prvky a k tomu cenné omega-3 mastné kyseliny pre zdravé srdce, mozog, oči a pokožku. A ak by vám nejaká energia predsa chýbala, dve tabličky horkej čokolády (s obsahom kakaa aspoň 60 %) vás dostanú späť do hry.

 

4. Chrumkavé cícerové guľôčky

Už ste vyskúšali pečený cícer? Tak je načase. Ich príprava je jednoduchá a navyše sú dnes bežne dostupné v každom supermarkete. Cícer z konzervy prepláchnite čistou vodou a odstráňte prípadnú šupku. Prestrite na plech, pokvapkajte olivovým olejom, pridajte vaše obľúbené korenie alebo bylinky a pečte asi 50 minút (záleží od typu rúry) do chrumkava. Po upečení nechajte vychladnúť a servírujte. Cícer je šrobovitá zelenina, preto jej neskonzumujte priveľa, aby vám nestúpol cukor. Obsahuje aj bielkoviny a vlákninu, preto dobre zasýti.

 

5. Oriešky

Prírodné, bez dochucovadiel a soli sú pre zdravie najlepšie. A keďže sú mimoriadne „žravé“, odporúčame kúpiť ich v škrupinkách a poctivo lúskať. Toto vám pomôže ustrážiť si skonzumované množstvo. Striedajte rôzne druhy – vlašské, lieskovcové, pekanové, para orechy, pistácie, mandle… Obsahujú množstvo minerálov, zdravých tukov, stopových prvkov… a sú doslova darom pre mozog. Tak, aby vám to myslelo. ???? Ale pozor, neprežeňte to s nimi. Pri orieškoch platí známe pravidlo, že cez deň by ste ich nemali zjesť viac, ako sa vám zmestí do jednej ruky.

 

Pevne veríme, že si medzi našimi tipmi nájdete aspoň jednu zdravú pochúťku, ktorá vám pomôže v boji s povestným „vlčím hladom“. A keďže v zdravom tele je zdravý duch, prajeme vám dobrú chuť. ????

 

Zdroj: Everydayhealth, Zdravie



Vyhľadaj lekáreň
Zadajte mesto, ulicu alebo miesto kde chcete vyhľadávať Partner lekáreň

To Top