Prihlásiť
meno
heslo
Menu

10 tipov pre žiarivú mladistvú pleť

Naša pleť je denne vystavená rizikám, ktoré v mnohých prípadoch nevieme sami ovplyvniť. Často sa týkajú počasia, oblasti, v ktorej pracujeme či stresu. S týmito vecami toho asi veľa neurobíme. Čo však ovplyvniť vieme, je strava. Vyskúšajte naše tipy, ako opäť nadobudnúť  krásnu hebkú pleť, ktorá žiari zdravím.

 

1. Dôležitá strava pre pleť

Hľadáte tajomstvo pre zdravú a žiarivú pleť? Nemusíte zájsť ďalej ako do vašej kuchyne. Rovnako dôležité ako krémy a pleťové vody, ktoré si dávate na tvár, sú pre vašu pleť významné potraviny, ktoré jete. Niektoré živiny môžu ochrániť vašu pleť viac než iné. „Antioxidanty sú rozhodujúce, pokiaľ ide o udržanie mladistvého vzhľadu pleti. Bojujú proti poškodeniu voľnými radikálmi, ktoré môžu spôsobiť, že koža predčasne starne,“ hovorí Anthony Youn, MD, plastický chirurg z Michiganu. Medzi ďalších ochrancov pleti patrí vitamín A, lykopén a vláknina. Tieto sa dajú ľahko začleniť do stravy. Lykopén nájdete v melóne, grapefruite a mrkve, ktorá je, mimochodom, i výborným zdrojom vitamínu A.

 

2. Kde nájdeme najsilnejší antioxidant?

Polyfenoly, ktoré sa nachádzajú v zelenom čaji, sú podľa Dr. Younu jednými z najsilnejších antioxidantov. Ak chcete zvýšiť príjem polyfenolov, skúste vymeniť svoju rannú šálku kávy za zelený čaj, ktorý obsahuje 24 až 45 miligramov kofeínu na šálku. Alebo si dajte do zeleného čaju ľad pre zdravú alternatívu sódy alebo džúsu.

 

3. Týmto zázrakom nešetrite!

Všetky druhy medu ponúkajú výhody pre vašu pokožku. Manuka med, vyrobený včelami na Novom Zélande, ktoré opeľujú ker Balmín metlatý, domorodcami nazývaný Manuka, sa často považuje za ten najlepší. „Antioxidanty v mede Manuka sú mimoriadne dobré pri väzbe na voľné radikály, čím znižujú ich počet,“ hovorí MUDr. Mona Gohara, asociovaná klinická profesorka na Yale School of Medicine v New Haven, Connecticut. „Význam tohto medu je veľmi dôležitý, pretože voľné radikály, ktoré pochádzajú zo slnka, zničia kolagén a elastín, ktoré udržujú pokožku hladkú a pružnú.“ Manukový med nájdete v obchodoch so zdravými potravinami. Ak chcete naplno využívať jeho výhody, rozmiešajte ho v šálke zeleného čaju, alebo si ho pridajte do bieleho jogurtu.

 

4. Zabezpečte dostatočnú hydratáciu vašej pleti

Uhorky obsahujú až 96 % vody, čo je jedno z najvyšších množstiev uchovávanej vody v zelenine, čím udržiavajú vaše telo hydratované. „Vždy som si so sebou vzal pár plátkov uhorky do lietadla, aby som ich mohol jesť, zatiaľ čo som v suchom, vysoko nadmorskom priestore,“ hovorí Josie Maran, zakladateľ Josie Maran Cosmetics. „Pomáhajú mojej pokožke udržiavať vlhkosť, aby zostala zdravá a hydratovaná.“ Uhorky sa ľahko zapracujú do jedál. Stačí pridať niekoľko plátkov do šalátov, sendvičov a zábalov na zvýšenie hydratácie.

 

5. Ochranca pred nepriaznivými vplyvmi slnka

Paradajky sú nabité lykopénom. Ten funguje ako vnútorný ochranný prostriedok, ktorý bráni spáleniu a starnutiu pokožky spôsobenej slnečným žiarením. Ak chcete zakomponovať viacej paradajok do vašej stravy, skúste uvariť jednoduchú omáčku z čerstvých paradajok, cesnaku a bazalky s celozrnnými špagetami. Taktiež môžete opiecť kokteilové paradajky na olivovom oleji ako jednoduchú prílohu k jedlu.

 

6. Podpora nielen vášho kardiovaskulárneho systému

Nenasýtené tuky, ktoré sa nachádzajú v rybách, nazývané omega-3 mastné kyseliny, znižujú zápal a prispievajú k vašej jasnejšej a čistejšej pleti. Tiež znižujú riziko kožných ochorení spojených so zápalom, ako je napríklad rozzera a ekzém, ktoré spôsobujú sčervenanie a suché škvrny. American Heart Association odporúča, aby dospelí ľudia jedli dva razy do týždňa ryby, ktoré obsahujú omega-3 mastné kyseliny, ako sú losos, pstruh a sleď. Ak ste vegán alebo nie ste fanúšikom rýb, skúste možno vlašské orechy, ktoré sú tiež nabité omega-3 mastnými kyselinami.

 

7. Váš hlavný díler vitamínu A

„Sladké zemiaky sú skvelým zdrojom beta karoténu, ktorý naše telo premení na vitamín A – silný antioxidant, ktorý bojuje proti voľným radikálom a je protizápalový,“ hovorí Youn. Jedna porcia sladkých zemiakov obsahuje asi 4 gramy vlákniny a neuveriteľných 377 % denného množstva vitamínu A. Najlepšie chutia pečené s lyžicou gréckeho jogurtu.

 

8. Sladká pomoc proti starnutiu

Čučoriedky, jahody, maliny a černice sú nabité antioxidantmi, polyfenolmi a flavanoidmi, ktoré pomáhajú neutralizovať voľné radikály vo vašom tele, čo pomáha spomaľovať proces starnutia, hovorí Gohara. Majte preto vždy misku ovocia na stole alebo na kuchynskom pulte, aby ste povzbudzovali zdravé občerstvenie po celý deň alebo si spravte chutné smoothie s bobuľkami na raňajky.

 

9. Nikdy to s ňou nepreženiete

Dostatočným popíjaním vody udržíte vašu pokožku hydratovanú, čo ukáže jej pružnosť a hladkosť. Ak sa premáhate prijímať dostatok tekutín alebo nemáte radi chuť čistej vody, skúste ju ochutiť ovocím alebo zeleninou. „Vodu si vždy dochutím čučoriedkami, uhorkami, bazalkou a jahodami, čo mi pomáha prijať viac vody po celý deň,“ hovorí Moran. Odporúčania pre denný príjem vody závisia od vášho pohlavia, veľkosti tela, úrovne fyzickej aktivity, teploty a zdravotných podmienok. Všeobecne platí, že väčšina žien by mala vypiť viac ako 2 litre vody a muži 3 litre vody denne. 

 

10. Snažte sa mu vyhnúť!

Konzumácia rafinovaného cukru (zo sód, cukroviniek alebo iných sladkostí) môže spustiť proces glykácie, čím sa molekuly cukru viažu na kolagénové vlákna v pokožke a robia ich tuhými a deformovanými, hovorí Youn. „Tým sa vytvárajú pokročilé koncové produkty glykácie, ktoré poškodzujú vašu pokožku a spôsobujú predčasné starnutie,“ vysvetľuje. Ak chcete, aby pokožka vyzerala mladá, vynechajte tento cukor a dajte si radšej prirodzené druhy, ktoré sa nachádzajú v ovocí a zelenine.



Vyhľadaj lekáreň
Zadajte mesto, ulicu alebo miesto kde chcete vyhľadávať Partner lekáreň

To Top